Veel Voorkomende Vragen

Op deze pagina zijn veel voorkomende vragen beantwoord.

Staat jouw vraag er niet tussen.  Maak dan gebruik van een onderstaande links:

  1. Wanneer wordt mijn pakketje afgeleverd?
  2. Ik wil een adreswijziging doorgeven 
  3. Stel een algemene vraag
  4. Ik heb een vraag over één bepaald artikel? Selecteer het artikel en gebruik daar de button 'Stel een vraag'
  5. Ik wil mijn bestelling annuleren
  6. Ik wil een klacht indienen

Zoektip!

Wil je zoeken binnen deze pagina? Met de toetscombinatie 'CTRL' en 'F' opent een zoekvenster waarin je een zoekterm kunt invoeren.

Geen orderbevestiging gehad?

Controleer dan eerst je spambox en voeg het e-mailadres 'no-answer@woods.nl' toe aan je lijst met veilige e-mailadressen.

Maattabel

Wij krijgen regelmatig vragen over de maattabel. Kijk hier voor meer informatie over maten.

Geen prijs- of voorraadwaarschuwing gehad?

  1. Ons systeem controleert één keer per dag om 11 uur de prijs- en voorraadstatus per artikel per maat;
  2. Wanneer er minder dan 3 stuks van een artikel in een bepaalde maat op voorraad staan wordt een voorraadwaarschuwing per mail verstuurd aan de mensen die zich erop hebben ingeschreven;
  3. Wanneer een artikel is afgeprijsd wordt een prijswaarschuwing verstuurd;
  4. Met  4 winkels en een verkooppunt online kan het zijn dat binnen deze 24 uur het artikel in die maat meerdere malen is verkocht. Dan wordt geen mailbericht meer verstuurd.

Hoe kan ik mijn waardecheque verzilveren?

Het spaartegoed wordt 2 maal per jaar uitgedraaid in de vorm van een papieren waardecheque. Deze wordt per brievenpost toegestuurd. De waardecheque is na uitgifte, gedurende een periode van 12 maanden te verzilveren in een van de winkels of via www.woods.nl.

  • Op het online bestelformulier geef je aan dat je gebruik maakt van de waardecheque. Ook vul je jouw klantnummer in (linksonder op de cheque), de eerste 4 cijfers van je postcode en het chequebedrag.
  • Daarna klik je op de tekstbutton 'waardecheque activeren'. Het bestelbedrag wordt automatisch verminderd met het bedrag op je waardecheque.
  • Een waardecheque is nooit inwisselbaar tegen contant geld.

Kan het zijn dat een artikel dat ik bestel via internet toch niet op voorraad is?

Al onze verkopen in de winkel worden realtime verwerkt en op het moment dat ze aangeslagen worden op de kassa van internet verwijderd. Desondanks kan het zijn dat de online voorraad niet klopt.

  1. Door diefstal verdwijnt jaarlijks 2 tot 3% van onze artikelen onbetaald in vreemde tassen. Ondanks camerabeveiliging en het labelen van alle artikelen kunnen wij dit niet voorkomen
  2. Leveringsfouten door leveranciers - er wordt door leveranciers minder geleverd dan dat er is ingekocht door Woods of artikelen hebben defecten;
  3. Drukte aan de kassa. Als iemand artikelen in onze winkel in de hand heeft om af te rekenen dan kunnen wij niet deze artikelen in de winkel alsnog afnemen wanneer deze net als internetbestelling binnen komt. Hier is geen oplossing voor;
  4. Invoerfouten bij onze administratie. Wij verwerken jaarlijks meer dan 100.000 artikelen in onze winkels en werken met tientallen collega's. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dat kunnen wij helaas niet voorkomen;
  5. Soms kunnen wij een artikel gewoonweg niet vinden in onze winkels of in het magazijn. Met name winkels zijn niet ingericht om artikelen te zoeken / vinden. Wij geven niet gauw op maar soms heeft het artikel zich te goed verstopt :).

Wij doen alles om te zorgen voor een maximaal zuivere online voorraad. Gelukkig hebben wij 6 winkels waardoor een uitverkocht artikel regelmatig in een ander filiaal wel nog aanwezig is. Mocht het onverhoopt toch mis gaan dan betalen wij gegarandeerd binnen 5 werkdagen terug. Excuses voor het ongemak. Wij zijn er ook niet blij mee want het bezorgt ons een hele boel extra werk.

Leveren jullie altijd binnen 24 uur 

Nee, soms moet een bestelling verzameld worden uit meerdere filialen. Wij proberen zoveel mogelijk naar één locatie te verzamelen maar dit is natuurlijk niet altijd mogelijk. Hierdoor duurt het soms een dag langer.

Kan ik een artikel ook ruilen?

Wanneer je een artikel wilt ruilen plaatst je gewoon een nieuwe bestelling. Wij sturen het artikel dan toe. Het andere artikel stuur je retour op eigen kosten. Zodra wij het artikel binnen hebben zullen wij het tegoed terug betalen.

Hoe kan ik mijn waardecheque verzilveren?

Het spaartegoed wordt 2 maal per jaar uitgedraaid in de vorm van een papieren waardecheque. Deze wordt per brievenpost toegestuurd. De waardecheque is na uitgifte, gedurende een periode van 3 maanden te verzilveren in een van de winkels of via www.woods.nl.

  • Op het online bestelformulier geef je aan dat je gebruik maakt van de waardecheque.
  • Daarnaast voer je je de volgende zaken in
    • klantnummer
    • eerste 4 cijfers van je postcode
    • waardechequebedrag
    • en je klikt op de knop 'activeren'
  • Een waardecheque is nooit inwisselbaar tegen contant geld.


Kan ik mijn bestellingen ook in de winkel terugbrengen?

Ja, dat kan.


Soms zitten er meer artikelen in een groep dan dat er in het overzicht getoond wordt.

Dat klopt. Standaard tonen wij alleen die artikelen die ook gefotografeerd zijn. Het kan zijn dat artikelen pas net binnen zijn of dat een artikel al ver uitverkocht is.


Soms selecteer ik de kleur wit en dan krijg ik een zwart artikel te zien?

Bij het invoeren van onze artikelen is de kleur niet altijd bekend. De kleur die u op de foto ziet is de werkelijke kleur. Soms is de basis zwart en de accenten wit. Het kan zijn dat een artikel dan toch bij wit wordt ingedeeld.